Gdy mówimy o różnych narzędziach reklamowych, mamy często na myśli ścianki, potykacze i reklamowe opakowania specjalne. Tymczasem zakres rozwiązań promocyjnych jest znacznie szerszy i obejmuje wiele różnych akcesoriów, które wykonane są z trwałych odmian tworzywa sztucznego.
Standy reklamowe – podstawowe narzędzie marketingowe
Bardzo często wykorzystywany przez sprzedawców stand reklamowy to podstawowa odmiana dekoracji stoiska promocyjnego. W zależności od rodzaju może on mieć kształt półki, kolumny o eliptycznym kształcie, albo wyciętej postaci o naturalnym wzroście. Konstrukcje półkowe wykorzystywane są najczęściej do udostępniania różnego rodzaju materiałów reklamowych, ulotek, produktów itd. Pozostałe rodzaje standów również mogą być używane w tym celu, przy czym nic nie stoi na przeszkodzie, aby pełniły one funkcję wyłącznie informacyjną.
Pozostałe narzędzia reklamowe – co warto o nich wiedzieć?
Do promocji produktów oraz do udostępniania treści marketingowych można wykorzystywać również szereg innych narzędzi reklamowych wykonanych z papieru lub tworzywa sztucznego.
Popularnym rozwiązaniem są ścianki i monidła, które można wykorzystać jako tło dla konkretnej postaci lub promowanego produktu. Posiadają one specjalne otwory, w których można umieścić głowę w taki sposób, aby na chwilę stać się określoną postacią. Często spotykanym sposobem promocji jest tzw. roll up reklamowy, czyli dekoracja przypominająca zasłonę na okno. Umieszcza się na nim dowolne logo, które – co ważne – można nadrukować tak, aby całość była odporna na działanie promieni słonecznych i innych zjawisk pogodowych.
Różne rodzaje standów, stojaków i konstrukcji reklamowych
Do promowania wybranych artykułów i marek można również użyć:
- koszy, wewnątrz których umieszcza się dany produkt lub materiały reklamowe,
- ekspozytorów, które umieszcza się bezpośrednio na ladzie, aby ułatwić dostęp do konkretnego artykułu (np. w aptekach),
- kiwaków zawieszanych najczęściej na ladzie sklepowej, aby przyciągnąć uwagę klienta,
- opakowań reklamowych o niestandardowym kształcie i zróżnicowanej barwie.
Dużą popularnością cieszą się również nietypowe stojaki marketingowe. Taki niecodzienny stand reklamowy może mieć kształt określonego produktu lub go imitować, a także udostępniać najważniejsze informacje na jego temat.
Reasumując, stojaki i inne konstrukcje reklamowe mogą mieć bardzo zróżnicowaną postać. Dlatego warto wybierać rozwiązania dostosowane do charakteru produktu oraz marki, a także pomieszczenia, w którym dana reklama ma zostać finalnie umieszczona.